Автор
Анотация
Разглеждани са същността на франчайзинга и правната характеристика на франчайзинговото споразумение, като са отразени квалификациите, давани от правната доктрина и в търговската практика. Направено е разграничение на франчайзинга със сходни търговски договори. Посочват се източниците на правна уредба в националното законодателство и европейското право. Разглеждат се въпроси на защита на правата на интелектуална собственост, предоставяни от франчайзодателя и са изяснени правните начини за защита в случай на нарушаването им. Внимание е отделено на най-често срещаните конфликти в отношенията по повод изпълнение и прекратяване на франчайзинговите договори. Изследвана е богата съдебна практика, която има отношение към разглежданата тема, включително относно конкурентното право.
Ключови думи
франчайзинг, конкуренция, сделки, търговски марки, защита